Saturday 13 February 2016

Langkawi - Spray Paint

Lukisan semburan adalah salah satu teknik melukis dimana pelukis perlu menggunakan peranti semburan untuk menyembur cat ,dakwat dan lain-lain melalui udara sebelum ia meliputi permukaan lukisan.


Lukisan semburan selalunya dilukis di permukaan yang luas seperti ditembok atau dinding bangunan, namun  bagi mereka yang kreatif , lukisan semburan juga dapat dihasilkan keatas sehelai kertas yang bersaiz A4 atau A3.

Bagi Siti Syuhada Binti Mohammad, anak kelahiran Langkawi ini telah memulakan kariernya dalam bidang ini setelah tamat persekolahan. Atas dorongan ibu bapanya juga, beliau telah menghasilkan pelbagai jenis lukisan karyanya terutamanya bermotifkan flora dan alam semulajadi.


Antara peralatan yang digunakan adalah seperti achor spray paint, oil painting paper, surat khabar lama,cebisan kertas dan lain-lain bahan kecil untuk menghasilkan kesan khas pada hasil lukisan. Kebiasaannya Siti Syuhada memerlukan masa selama 3-4 jam untuk menyiapkan sebuah lukisan termasuk mengeringkan lukisan dan pemasangan  frame/bingkai gambar.





1 comment:

  1. The Gambling Industry Is a Gamble for the U.S. - DrmCD
    The 경상남도 출장마사지 gambling industry is booming at a rapid pace. In fact, the number 동두천 출장안마 of U.S. gambling companies that operate it annually 김제 출장안마 has grown 순천 출장안마 by 전라북도 출장샵 over 40 percent since the

    ReplyDelete